Back To Top
Celem tutoringu jest osiągnięcie pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem. Tymi obszarami mogą być nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności)
Cele w obszarze naukowym:
- rozwój intelektualny / mądrość, wzrost wiedzy, umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce, rozwój w umiejętności gromadzenia informacji, umiejętność logicznego myślenia, wyciągania wniosków,
Cele w obszarze rozwoju charakteru:
- pewność siebie, asertywność, opanowanie, rozwaga, odwaga, nie poddawanie się, zaradność, pracowitość, optymizm
Cele w obszarze rozwoju wychowawczego:
- postawa szacunku, posłuszeństwa, szczerości, uczciwości, sprawiedliwości, prawdomówności, nie narzekania, wdzięczności
Cele w obszarze rozwoju umiejętności zawodowych:
- samodzielność, odpowiedzialność, elastyczność, otwartość / gotowość, planowanie, umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami: porażka, konflikt, wyzwania
Cele w obszarze rozwoju talentów:
- rozpoznanie swojego potencjału, rozwój wrodzonych zdolności, umiejętność swobodnego wykorzystania i zarządzania swoimi talentami