Back To Top
Proces tutorignu zakłada partnerską relację dwóch osób, w której jedna osoba ma większe doświadczenie oraz dojrzałość i towarzyszy drugiej osobie w jej rozwoju, ponieważ ta jest na etapie uczenia się. Relacja ta oparta jest o wspólne zaufanie. W trakcie tego procesu możemy wyróżnić następujące etapy:
# Poznanie się - poznanie talentów, mocnych i słabych stron, planów życiowych, pragnień i marzeń, wartości i przekonań
# Wyznaczenie celów - wytyczenie kierunku rozwoju, określenie konkretnych rezultatów do osiągnięcia w jakimś określonym czasie
# Planowanie - określenie zasobów, możliwości i przeszkód na które można natrafić, określenie działań do podjęcia w ustalonym konkretnym czasie, żeby osiągnąć zakładane rezultaty
# Monitorowanie - ustalenie etapów pracy, po których będzie następowało podsumowanie etapu, ustalenie sposobów raportowania z przeprowadzonej pracy
# Motywowanie - określenie i przypominanie korzyści wynikających z osiągnięcia celu
# Ewaluacja - podsumowanie zakończonej pracy i wyciągnięcie wniosków na przyszłość
# Świętowanie - wspólne celebrowanie sukcesu, osiągnięcia celu
Etapy procesu zaczerpnięte są z opracowań Instytutu Tutoringu Szkolnego, który jest placówką Towarzystwa Edukacji Otwartej www.tutoring.org.pl - polecamy.