Back To Top
Tutoring to metoda pracy z uczniem jeden na jeden, która między innymi oparta jest o rozwój intelektualny. Jedną z odmian tutoringu jest tutoring naukowy, który odbywa się w ramach rozwoju wiedzy w jakimś określonym obszarze naukowym. Jednakże nie jest on nakierowany bezpośrednio na samo zdobycie wiedzy w jakimś temacie. Rozwój intelektualny w procesie tutoringu polega na kształtowaniu procesu samodzielnego myślenia, osobistego odnoszenia się do przerabianego materiału, zajmowania własnego stanowiska w stosunku do zagadnień, które są omawiane. Tutor w trakcie rozwoju intelektualnego jest osobą, która zadaje niewygodne pytania i zmusza ucznia do myślenia, wyciągania wniosków, posługiwania się logiką, tak żeby wiedza posłużyła i przełożyła się na mądrość życiowych wyborów i umiejętnego zastosowania oraz wykorzystania tej wiedzy. W procesie tym nie można być tylko odtwórczym, ale należy wykazać się wyobraźnią, kreatywnością, umiejętnością wychodzenia poza utarte schematy, gdyż jednym z elementów rozwoju intelektualnego jest osobista umiejętność wykorzystania wiedzy oraz własna interpretacja i własne odniesienie.
Tutoring dotykając rozwoju intelektualnego wychodzi dużo dalej, poza samo przyswojenie wiedzy, ale dotyka i kształtuje umiejętność myślenia i odnalezienia siebie w danym kontekście.
Polecają: www.tutoring24.pl